Vydělávat peníze na internetu se stalo fenoménem nového tisíciletí. Covid tento trend ještě více urychlil. Kdo by nechtěl pracovat z pohodlí domova, bez šéfa za zády a s možností naplánovat si práci podle vlastních představ? Možná jste už slyšeli o různých způsobech, jak vydělat peníze na internetu, ale stále nevíte, kde začít. Proto jsem se rozhodl zdokumentovat moje zkušenosti za 7 let podnikání na internetu.
Moje online podnikání má dnes obrat přes sto tisíc korun měsíčně. V tomto článku půjdu s kůží na trh a pokusím se vám předat tipy, které fungovaly či fungují v mém případě. A také se zamyslím nad chybami, které jsem za ty roky udělal a stály mě dost peněz.
Ať už chcete začít přes internet pracovat na plný úvazek, stát se influencerem nebo si jen vydělat nějaké peníze bokem, z tohoto článku se dozvíte, jak na to!
Jak vydělat peníze na internetu
Investování je rizikové a může vést ke ztrátě kapitálu. Některé odkazy v článku mohou být předmětem affiliate marketingu. Přečtěte si, jak Rozbité prasátko vydělává peníze!

Nekonečná spousta cest, 1 cíl
Chcete vydělávat peníze na internetu? Nejdřív si musíte vybrat cestu, po které budete kráčet. A věřte, že je z čeho vybírat!
Prakticky neexistuje jedna jediná správná cesta, která by byla univerzálně vhodná pro každého.
Každá z cest má své výhody i nevýhody – liší se obtížností, časem, který pro úspěch musíte obětovat, a samozřejmě i tím, kolik peněz vám zvolená cesta může přinést.
Chcete prodávat fyzické produkty? Fajn, ale musíte si zajistit sklad a online obchod. A zákazníky. Chcete se stát influencery? Konkurence je brutální.
Osobně jsem si za těch 7 let vyzkoušel spoustu věcí, od psaní blogu, přes vydání a distribuci knihy až po produkci YouTube videí. A proto budu dokumentovat především svou cestu online tvůrce, chcete-li “finfluencera”, jak nám dnes ČNB přezdívá.
Před několika lety, kdy tento článek v původní podobě vyšel, jsem v něm dokumentoval i cesty, které vás vybízely vydat se na cestu přivýdělků nebo zaměstnanců s prací z domova. Protože rozprodat šatník na Vinted nebo si říct v práci o home office už není ničím nezvyklým, zaměřím se v textu především na cestu, po které kráčím já – na cestu “influencera” a jak vás tato cesta může inspirovat, i když se za influencera v žádném případě nepovažujete.
Využijte síly internetu!
Možná vás zajímá, proč byste se měli o online výdělky na internetu vůbec pokoušet.
Internet má jednu obrovskou výhodu: nezná geografické hranice a je dostupný 24/7.
To znamená, že můžete mít zákazníky z druhého konce světa, aniž byste opustili svůj domov. Váš online produkt může být na prodej nepřetržitě, i když spíte.
Další výhodou je velmi nízká vstupní bariéra. Na rozdíl od klasického podnikání nepotřebujete vysoký počáteční kapitál, kancelář nebo zaměstnance. Stačí vám počítač, internet a nápad. A v začátcích také spousta nadšení! Navíc neexistuje žádná horní hranice, kolik peněz můžete jednoho dne vydělávat.
S trochou štěstí se může z vedlejšího přivýdělku stát plnohodnotný příjem, možná dokonce vybudujete druhou Alzu! Proč nemít vysoké ambice, že?
Já jsem v roce 2024 odešel z velmi dobře placeného zaměstnání, abych se naplno věnoval tomuto projektu. Ostatně o tom pravidelně informuji ve svých finančních reportech, takže si můžete přečíst, jak jsem v roce 2019 začínal, a kde jsem dnes.
Začněte zlehka
Než začnete, zkuste si představit, co by pro vás znamenalo vydělat měsíčně o 500 Kč víc.
A co takhle extra 5 000 Kč?
Nebo dokonce 50 000 Kč?
Taková částka už by pro mnoho lidí mohla znamenat opuštění zaměstnání a podnikání na plný úvazek. Zní to lákavě, že?
Mějte nicméně realistické cíle: balík peněz nevyděláte na internetu během prvního měsíce, možná ani během prvních několika let.
Dobré věci chtějí čas. Rozhodně proto nedoporučuji podat výpověď z dobře placeného zaměstnání v situaci, kdy jste vydělali svou první tisícovku na internetu. Může to totiž být na dlouhou dobu tisícovka poslední. Já sám výpověď odkládal velmi dlouho a jsem za to rád.
Online úspěch vyžaduje čas, trpělivost a především neustálou práci. Chcete-li doopravdy uspět, budete muset investovat svůj čas, energii a kreativitu.
Ať už se chystáte psát blog, zakládat YouTube kanál, prodávat online produkty nebo nabízet online kurzy, bez trpělivosti a vytrvalosti vydělat peníze na internetu nepůjde.

Zůstaňte nohama na zemi
Předtím, než začnete snít o milionech, si stanovte realistické cíle a uvědomte si, že první krůčky budou malé. Vaše webová stránka nebo YouTube kanál bude mít nejspíše jen pár návštěvníků (většinou z řad rodiny a přátel), a dosažení prvních příjmů bude možná trvat dlouhé měsíce.
A to je v pořádku!
Toto období je skvělou příležitostí testovat, experimentovat a růst. Využijte tuto fázi, kdy od vás nikdo nic nečeká, abyste se naučili, co funguje a co nikoliv. Nebuďte na sebe zbytečně přísní. Nepotřebujete být perfektní, ale naprostý základ je s každým výstupem kvalitu o něco zlepšit. Až si pak pustíte své první video a 100. video, sami uvidíte ten rozdíl.
Ze začátku se vás všichni budou ptát, proč to děláte, až se dostaví úspěch, budou se vás ptát, jak jste to udělali.
Vášeň je produktem, nikoliv předpokladem
Známé rčení „následujte svou vášeň“ berte s rezervou. Lepší je dle mého názoru si udělat vášeň z toho, co děláte.
Vášeň se obecně dost přeceňuje. Vášeň obvykle následuje ve chvíli, kdy se v něčem začnete stávat fakt dobrými. Jen velmi zřídka je to obráceně. Proto je důležité začít se zvědavostí a nadšením, vášeň přijde později.
A kde začít? Zeptejte se sami sebe: “V čem jsem dobrý? A co mě baví?”
V Japonsku má tento koncept dokonce vlastní název, říká se mu “Ikigai”. V ideálním případě naleznete práci, kterou milujete, jste v ní dobří, dobře si díky ní vyděláte a zároveň je taková práce prospěšná pro společnost.

Máte ve svém okolí extrémně šťastné a spokojené lidi? Ano? A kolik z nich nesnáší svou práci? Tipoval bych, že nikdo.
Pokud tápete a nevíte, jak objevit to, v čem jste skutečně dobří a co vás bude zároveň bavit, určitě si přečtěte knihu Tak dobří, že vás nepřehlédnou od Cal Newporta nebo Mastery od Roberta Greena. Četba seberozvojových knih vám extrémně pomůže. Čtěte!
Za ty roky jsem přečetl desítky knížek. A ano, je pravda že koncepty se v některých neustále opakují, ale osobně mi to nevadí. Snažím se z každé knihy aplikovat vždy alespoň jednu myšlenku a ignorovat balast.
Pár tipů na knihy pro vás mám v tomto článku:
Trojúhelník online úspěchu aneb jak vydělat peníze na internetu
Jsem přesvědčen, že abyste dosáhli se svým úsilím výdělků na internetu (ale ostatně i kdekoliv jinde) a u práce a projektů se udrželi, potřebujete k tomu tři důležité aspekty:
- růst,
- příjmy,
- radost z práce.
Můžete mít desetitisíce shlédnutí na TikToku, ale jestliže je nedovede nijak monenizovat, daleko to nedotáhnete. A pokud vyděláváte balík, ale vaše práce vás ubíjí, tak proč takovou práci vůbec děláte?
Stejně jako v investičním trojúhelníku (výnosy – riziko – likvidita), i v tomto “trojúhelníku online úspěchu” potřebujete neustále balancovat mezi třemi vrcholy.
Jak vydělat peníze na internetu? Projekt musí růst.
Jen pro připomenutí: růst nepřijde přes noc.
První měsíce mohou být drsné – videa bez jediného shlédnutí, obchody bez objednávek…
Ale nezoufejte. I ty největší firmy jako Alza nebo Seznam měly skromné začátky. Jakmile zaznamenáte pozvolný růst, je to pro vás signál, že jdete správnou cestou. Někdo prorazí se svým druhým videem, takové scénáře jsou ale vysoce nepravděpodobné. Jak jsem říkal i v tomto videu – většina z nás přes noc nezbohatne.
Pokud po několika měsících nemáte žádné výsledky a váš blog navštěvují jen boti z Číny a na videa kouká 5 lidí, něco je špatně. V takovou chvíli je třeba strategii přehodnotit a zkusit něco jiného.
Není nutné vyrůst rychle do kolosální velikosti! Na internetu se dá dobře uživit i s velmi malým, ale angažovaným publikem. Každý malý pokrok vám ukáže, že to, co děláte, má smysl, což vás zaručeně nakopne k další práci na vašem projektu! Tak jako funguje složené úročení v investicích, funguje i při podnikání na internetu.
Podívejte se, jak vypadaly začátky blogu Rozbitého prasátka! Dosáhnout na 1 000 návštěvníků týdně mi trvalo téměř 2 roky.


U podcastu i videí na YouTube je trend úplně stejný. Ze začátku slavíte každé shlédnutí, později vám jich ke spokojenosti nestačí ani tisíce.

Nezoufejte, až přijdou nevyhnutelná období poklesů a stagnace. To je normální, každý si tím procházíme. Důležité ale je, aby byl trend dlouhodobě pozitivní. Na občasné výkyvy se vykašlete.
I sebemenší růst vás povzbudí a utvrdí ve vašich cestách. A věřte mi, že povzbuzení budete potřebovat, protože je to osamělá cesta. Růst je základním předpokladem toho, abyste vydělali na internetu.
Poznámka Rozbitého prasátka: Můj růst zdaleka není perfektní a je spousta tvůrců, kteří to dělají líp. A to je v pohodě. Srovnávejte se jen sami se sebou, nikoliv s ostatními. Ti nejlepší slouží jako benchmark toho, kam až se dá dostat. Některým změnám navíc může trvat i dlouhé měsíce, než se projeví na chování publika. #trusttheprocess
Projekt musí vydělávat
Rozbité prasátko je mým druhým projektem v online světě. Prvním projektem byl osobní blog, kde jsem sdílel zážitky ze svého výměnného pobytu v Kostarice. Psát mě hrozně bavilo, ale po návratu jsem ztratil důvod pokračovat. A bez jakéhokoliv příjmu jsem začal přemýšlet, jestli to má vůbec smysl.
Nemělo, takže jsem skončil.
Spravovat web sice není v začátcích příliš drahé, ale zadarmo to taky není. A to ani nepočítám všechen čas a úsilí, co do toho člověk vloží.
Připravte se na práci během víkendů a po večerech a na to, že vám tuto “mentální absenci” mohou mít lidé ve vašem nejbližším okolí za zlé. Jsem rád, že jsem si tímto stádiem prošel v době po studiích a nikoliv ve chvíli, kdy mám rodinu a děti. Pravda je ale taková, že je těžké si obhájit desítky až stovky hodin vložených do projektu, který není ani profitabilní.
Takže pokud máte vlastní projekt, musí si na sebe vydělat.
Čím dříve z projektu něco vyděláte, tím lépe. Příjem vás bude motivovat v práci pokračovat. Proto hned na začátku dobře zvažte, jak z projektu můžete vytěžit nějaké příjmy.
Jen málokdo si může dovolit dělat to, co ho baví, a přitom ignorovat, že to soustavně dotuje. Většina lidí se dříve nebo později musí zamyslet nad tím, jak svůj projekt zpeněžit. Jinak nejde o podnikání ale o hobby. Pravidelný příjem nejen potvrzuje, že děláte něco dobře, ale jednou vám může dovolit se tomu věnovat naplno.
V Česku občas bojujeme s tím, že se bojíme říct si o peníze (ať už v práci či od svých zákazníků). Naučte se s tím pracovat. Sám jsem dlouho bojoval například s rozjezdem placeného obsahu formou herohero kanálu.
Dnes mi komunita herohero předplatitelů přinese do rozpočtu Rozbitého prasátka téměř 20 000 Kč měsíčně. Jsem předplatitelům za jejich důvěru nesmírně vděčný, ale samozřejmě je to pro mě i závazek, takže se jim snažím pravidelně přinášet přidanou hodnotu (bonusový obsah, materiály, slevy na produkty, Investiční týdeník atd.)

Radost z práce
Nikdy nezapomínejte na to, že vás projekt musí bavit!
Bez nadšení podnikání na internetu vzdáte po prvním měsíci. Pokud se vám podaří najít činnost, která vás nejen baví, ale zároveň ji můžete zpeněžit, jste na nejlepší cestě.
Poznámka Rozbitého prasátka: Za ty roky, co pracuji na Rozbitém prasátku, už jsem byl poznal desítky nadšenců, kteří se mnou buďto chtěli spolupracovat nebo rovnou založili vlastní projekty. Pak zjistili, kolik úsilí taková práce vyžaduje a jejich projekty šly rychle ke dnu. Až vyprchá počáteční nadšení, tak se teprve pozná, kdo to myslí vážně.
Podařilo se vám vydělat první korunu? Tak to je ten nejkrásnější pocit na světě, což vám potvrdí asi všichni podnikatelé.
Moje první vydělané peníze z webu Rozbité prasátko přišly ve chvíli, kdy jsem to nejméně čekal, a to v hotelu v Saúdské Arábii (na detaily se raději neptejte), kdy na mě po připojení na hotelový internet čekal e-mail od investičního portálu Mintos. Na blogu jsem měl affiliate odkaz, který mi za každého nového zákazníka vydělal provizi.
A tak se to skutečně stalo – po roce blogování, tedy 13. září 2019, jsem si vydělal prvních 100 korun (přesně 4,93 EUR)!

Těch sto korun pro mě v tu chvíli znamenalo víc než celá má tehdejší měsíční mzda. Šlo o validaci mého úsilí.
Tenhle pocit bych přál zažít každému – ať už jde o první prodaný e-book, první affiliate provizi, nebo prvního studenta vašeho online kurzu. První zákazník je prostě nejvíc.
Celou tu dobu jsem ale dělal něco, co mě neuvěřitelně naplňovalo a bavilo – zakládal jsem blog, vzdělával se ve světě osobních financí a investic, pronikal do tajů pasivního investování, neustále se učil nové věci a posouval…
Nejsem stejným člověkem, kterým jsem byl, když jsem začal. A jsem za to rád. Dodnes mé nadšení z projektu ale přetrvává. Stále jsem schopen se na celý den ztratit ve studiích o tom, jestli je pasivní investování bublina nebo nikoliv a nepřipadá mi to jako práce.
A přesně tak by to mělo být. Každý podobný projekt vás (nejen) v začátcích musí především nabíjet energií. Projekt musí být vaším posláním a radostí, protože vás bude stát opravdu hodně času a práce.
Ahoj, jsem influencer 👋
Influencer je pro mě tak trochu synonymem pro cestu experta, znalce, či odborníka. Samozřejmě se pod slovem influencer skrývá mnohem více věcí (i třeba lifestyle influenceři), ale spousta nejznámějších tváří ze světa businessu či vědy jsou fakticky současně influenceři. Každý s názorem a účtem na sociálních sítích by se dal považovat za influencera.
Na cestu expertů nebo chcete-li influencerů, může vykročit úplně každý! Stačí, když o tématu, kterým se zabýváte (a které vás bytostně zajímá), víte alespoň o chlup víc než průměrný Lojza odvedle. Pak už stačí jen znalosti prohlubovat.
Já jsem se na tuhle cestu vydal s investicemi. Začínal jsem od nuly a bez předchozího vzdělání v oboru, ale díky své vášni jsem si vydobyl slušnou reputaci na české investiční scéně. Vzdělání v některých oborech je samozřejmě podmínkou (např. medicína či právo), ale v méně exaktních oborech ho nutně nepotřebujete.
Pro vás předmětem podnikajících expertů může být cokoliv – marketing, grafika, oprava aut, make-up, kutilství, focení, programování, vaření, psychologie, business, počítačové hry, cizí jazyky, fitness, zdravá strava, veganství, káva, cestování, pivovarnictví, zahradničení, nebo třeba politické komentáře.
Vsadím se, že ve většině oborů znáte alespoň jednoho popularizátora či expertku, kteří o tématu píšou, natáčí videa nebo mluví v podcastech.
Nikdo nezačíná jako expert (ani absolventi). Expertem se stanete díky dlouhým rokům praxe a konzistentního vzdělávání.
Slovo „expert“ v tomto případě berte s rezervou. Já sám se také za žádného “finančního guru” nepovažuji. Influencer má v současnosti navíc spíše negativní asociaci, ale jako ve všech oborech i mezi influencery naleznete svědomité a extrémně inteligentní jedince a také případy, od kterých dávají všichni raději ruce pryč.
Důležité je, aby vás téma, kterému se chcete věnovat, bavilo. Psát o dietách, když vás zdravá strava vůbec nezajímá? To nedává smysl.
Čím víc se o tématu dozvídáte, píšete a mluvíte, tím více prohlubujete své znalosti. A tím víc vás budou diváci považovat za skutečné “experty” (a budou růst očekávání a tlak). Jak se vám bude rozrůstat publikum, bude růst i vaše hodnota – a s tím i možnosti, jak ze svých činností vytěžit co nejvíc.
Nezbytné předpoklady pro experty
Chcete se vydat na cestu expertů či influencerů a vydělávat online? Pak je potřeba splnit pár základních předpokladů.
Nadprůměrná znalost tématu
Chcete jako experti vydělávat peníze na internetu? Stačí vám míň, než si myslíte.
Na cestu expertů rozhodně nevyrážíte jako všeznalí experti. Na začátku hraje hlavní roli vaše nadšení a lehce nadprůměrná znalost tématu.
Jak poznáte, že máte dostatečnou znalost, abyste na tom mohli stavět? Zkuste si během 3 minut napsat 20 témat, o kterých byste dokázali něco říct, napsat článek nebo vás alespoň zajímají.
Zde je příklad pro Rozbité prasátko:
- Úvod do ETF fondů
- Jak funguje ETF?
- Nejlepší ETF na S&P 500
- Do čeho investovat peníze?
- Bitcoinové ETF
- Který DIP je nejlepší?
- Jsou americké akcie příliš drahé?
- Pasivní příjem
- Kde si nejlevněji směníte peníze?
- Faktorové investování
- Je XTB dobrý broker?
- Recenze Portu
- Indexová bublina
Není jich sice dvacet, ale zvládl jsem to za 47 vteřin. Na všemožné nápady si vedu backlog v Google tabulce. Mám v něm jména asi 60 potenciálních hostů do podcastu a dalších 120 témat na blogové články či témata, která bych chtěl zpracovat formou videí či podcastů. Tento seznam se navíc neustále rozrůstá.
Třeba Davida Navrátila z České spořitelny jsem měl na svém seznamu hodně dlouho a konečně se mi povedlo s ním nahrát super rozhovor!
Když podobné cvičení zvládnete, máte šanci stát se experty. Proč? Protože víte, co vaše diváky zajímá, co je trápí a s čím jim můžete pomoci.
Jako experti musíte odpovídat na otázky, které vaše publikum řeší. A často si díky tomuto cvičení ujasníte odpovědi i sami pro sebe.

Médium, aneb kam s obsahem?
Před 5 lety v době, kdy vznikl tento článek, jsem napsal:
Jsem přesvědčen, že nejlepším způsobem, jak se stát expertem na cokoliv, je mít vlastní web, tedy blog.
Dnes už si to nemyslím. Šlo o mou největší podnikatelskou chybu, která mě stála hodně peněz. Kdybych dnes vybíral médium, s kterém začít a na kterém budovat svou “expertní” přítomnost, jednoznačně bych volil video a YouTube.
Youtube
YouTube je druhý největší vyhledávací algoritmus hned po Google. Lidé se na YouTube chodí bavit i vzdělávat a tráví na něm obrovské množství času. Pokud v dnešní době nemáte jako experti alespoň nějakou přítomnost na YouTube, daleko to především u mladších diváků a potenciálních zákazníků nedotáhnete.
Samozřejmě existuje spousta výjimek a odborníků podnikajících v oborech, kde video nehraje prim. I přesto moje doporučení na základě vlastních zkušeností zní – nepodceňujte video tvorbu.
Za video tvorbu dnes už považuji i podcast. Byť to není nutností, moje doporučení ohledně podcastů je zařadit video hned od začátku. Prosadit se na poli podcastů je už dnes také velmi těžké, konkurence je obrovská a počet diváků není neomezený. I zde jsem chyboval a iracionálně se videu dlouho bránil.
Jsem přesvědčen, že je snazší natočit a zprodukovat video než koupit webovou doménu, založit slušně vypadající web a pravidelně na něj psát články. Ostatní “finfluenceři” založili veškerý svůj úspěch především na video tvorbě. Já se tento rozjetý vlak nyní snažím dohnat.
Blog
Na blog nicméně nedám dopustit. Proč? Protože s vlastním webem máte všechno pod kontrolou. Nikdo vám nediktuje, co můžete nebo nemůžete zveřejňovat, ani jak budete vydělávat. Je to vaše platforma a platí na ní vaše pravidla.
Díky blogování jsem se naučil psát a vydal vlastní knihu. To bych se jen z produkce videí nenaučil. Spravovat web, kam pravidelně chodí stovky nebo tisíce lidí, je ale strašně náročné.
Pokud byste i přesto chtěli založit vlastní web, mrkněte třeba na bezplatný kurz od Patta Flynna, který v začátcích pomohl i mně!
Tip Rozbitého prasátka: Pokud máte vlastní web, tak mám pro vás ještě jedno doporučení. Začněte co nejdříve sbírat emaily návštěvníků a budovat si seznam odběratelů newsletteru. I kdybyste jim nic další rok neposlali, mít na někoho emailový kontakt je mocný nástroj.
Sociální sítě
Přítomnost na sociálních sítích je dnes považována za nezbytnou. Sám se snažím tvořit na všech sociálních sítích, ale i tak si myslím, že základem je opravdu dobrý obsah primárně na YouTube, sekundárně na webu. Pokud dokážete přilákat pozornost diváků skrz epická videa či články, přítomnost na sociálních sítích nezbytně nutně v počátku nepotřebujete (ale není to na škodu).
Bohužel u sociálních sítí platí, že jste vydáni na milost či nemilost jejich algoritmů. Na Facebooku dnes už neoslovíte prakticky nikoho bez placené reklamy a IG algoritmy taky dokážou zazlobit.
To je riziko, které já osobně nejsem ochoten podstupovat a spoléhat se jen na dosah sociálních sítí. Po přečtení knihy “Crushing it” od Garyho Vaynerchuka už ale nově vzniknuvší platformy (jako Threads nebo TikTok) neignoruji.
Stejně jako u investic, i při vydělávání peněz na internetu se snažím diverzifikovat. Já měl dlouho jako základ svého podnikání jen web, nyní se už ale snažím prioritizovat video.
Kromě webu a YouTube kanálu také vydávám podcast, s Vojtou Žižkou jsme vyprodukovali kurz Investiční průvodce a také jsem napsal knihu Průvodce pro pasivní investování. A jak už jsem zmiňoval, přidal jsem i účet na platformě Hero Hero. Přítomnost na sociálních sítích mám také, ze všeho nejvíce mě baví X.
Tip Rozbitého prasátka: Začněte jen s jednou platformou a na tu se ze začátku soustřeďte. Nemá cenu, abyste se zahltili tím, že se budete snažit “mít všechno”.
Publikum
Každý začíná od nuly. Na cestě expertů je cílem buďto oslovovat stále větší a větší skupiny lidí, nebo si vybudovat extrémně věrné a zainteresované “niche” publikum.
Nechci zabíhat do detailů. Obsahu, jak být dobrý tvůrce digitálního obsahu, najdete v online prostoru MRAKY. Mně se osvědčil například web Neilpatel.com, kde najdete vše o marketingu a SEO (optimalizace pro vyhledávače) na špičkové úrovni, ze světa YouTube má pak zajímavý obsah Ali Abdaal. Pokud raději čtete, tak určitě zařaďte do své povinné četba knihu Unscripted od MJ Demarca.
Jaké je moje rada, jak oslovit co nejvíc lidí?
Tvořte epický obsah!
Výsledek vaší práce musí být tím nejlepším, co jste v danou chvíli schopni vytvořit (neznamená to, že budete lepší než konkurence, ale bude to VÁŠ nejlepší výstup, jde přeci jen o dvě rozdílné věci).
Kvalita > kvantita.
Buďte u toho sami sebou a pořád se chtějte zlepšit.
Naše nejúspěšnější články na webu často bývají ty nejdelší. Jedno z nejúspěšnějších videí co do počtu shlédnutí bylo zase to, kde jsem veřejně oznámil, že přecházím ze zaměstnání do podnikání…
Žádná zkratka neexistuje, žádné “hacky” nefungují a diváky neoblbnou. Učte se, tvořte, posouvejte se, vyhodnocujte výsledky a celý postup pořád dokola opakujte. Přesně jako to píše Simon Sinek ve své knize Nekonečná hra.
Odbornost
Na začátku se asi jako odborníci necítíte, ale když budete konzistentní a neustále se v tématu budete vzdělávat, časem se jimi bezpochyby stanete.
Někteří budou váš obsah zbožňovat, jiní v něm najdou inspiraci, někdo o vás bude pochybovat a určitě se najdou i tací, kteří vás budou nenávidět.
Klíčové je, že jste názorově konzistentní, rozumíte svému tématu a hlavně – sami své rady aplikujete v praxi.
Důvěra
Není nic horšího, než budovat roky důvěru s publikem a pak ji kvůli jednomu špatnému, finančně motivovanému rozhodnutí ztratit během vteřiny. Ostatně se zeptejte Radovana Vávry na jeho spolupráci s Xixoio.
Důvěra je klíčová. Ať už máte čtenáře, posluchače nebo fanoušky, vaší prioritou by mělo být ji neustále posilovat a rozvíjet.
Proč by vám měl někdo věřit, pokud ani vy sami nevěříte tomu, co říkáte nebo píšete?
Já osobně dodnes svému publiku i všem blízkým doporučuji investiční platformu Portu. Samozřejmě existují i levnější alternativy, ale pokud někdo nemá zájem o investování a nechce to řešit, Portu dlouhodobě nejvíce souzní s mým vlastním přesvědčením vhodnosti pasivního investování.
Obsah rozhoduje
Nejlepší způsob, jak rozšířit svou základnu čtenářů, diváků nebo followerů?
Tvořte skvělý obsah!
To se snadno řekne.
Google má za úkol odpovídat lidem co nejlepším způsobem na jejich otázky. Když budete tvořit obsah, který na tyto otázky odpoví, bude dobře zpracovaný, podložený, srozumitelný a bude nabízet skutečnou hodnotu, Google si vás všimne a začne vás posouvat nahoru ve vyhledávání.
YouTube se zase snaží publikum zabavit. Když kliknou na vaše video (první úspěch), měli by se z něj dozvědět to, co jste slibovali v titulku a thumbnailu. A ideálně u sledování videa vydržet co nejdéle a neodcházet po první vteřině.
Tip Rozbitého prasátka: Vykašlete se na placenou reklamu, zvlášť pokud jste tvůrci obsahu (u e-shopů je to něco jiného). Pokud váš obsah nikoho nezajímá, cílená reklama vám nepomůže. Reklama je jako heroin. Jakmile ji jednou zkusíte, už to bez ní nejde.
Tvořit skvělý obsah je nikdy nekončící cesta na cestě za online výdělky. Publikum i preference se mění a vás tak určitě čeká spousta okamžiků, kdy budete muset zkusit něco nového či přehodnotit strategii. Opět se vracím k trojúhelníku úspěchu a radosti z tvorby. Pokud vás vědomí neustále optimalizace a změn už teď děsí, cestu influencerů a expertů si asi moc neužijete.
Dejte si tu práci a tvořte obsah, který má skutečnou hodnotu pro vaše publikum a který lidé jinde nenajdou.
Buďte originální, autentičtí, zábavní a upřímní. A tohle platí pro blogy, videa, podcasty a ostatně i příspěvky na sociálních sítích.
Tip Rozbitého prasátka: Především na blogu se mi osvědčil dlouhý formát článků. Čím větší detail a hlubší rozbor, tím více se článku daří ve vyhledávači Google. Také se vyplatí články pravidelně aktualizovat, aby zůstaly relevantní. U podcastu (zvlášť sólo epizod) ale délka může být i na škodu.
Publikum na prvním místě
Vaši fanoušci by měli být vaší prioritou. A teď se na to podívejme čistě pragmaticky – každý věrný fanoušek může být vaším celoživotním zdrojem příjmu.
Než mě obviníte, že myslím jen na peníze (asi máte pravdu), zkuste se nad tím zamyslet. Proč by si někdo měl kupovat vaši knihu, kurz nebo s vámi chtěl cokoliv konzultovat, pokud je jasné, že vás zajímají jen peníze?
Váš přístup k publiku musí být upřímný, vřelý a konzistentní. Vaším úkolem je zprostředkovat publiku hodnotu. O to jde – o ně, ne o vás.
Pokud si vybudujete základnu 10 000 věrných fanoušků, kteří si koupí každý váš nový produkt, můžeme si snadno spočítat, kolik vám to za život přinese:
- šablona za 499 Kč → 4 990 000 Kč,
- online kurz za 2 999 Kč → 29 000 000 Kč,
- kniha za 499 Kč → 4 990 000 Kč.
Celkový potenciál? Až 40 milionů korun! Takže si svého publika važte!
Tip Rozbitého prasátka: Na druhou stranu s rostoucím dosahem budete narážet na čím dál tím více kritiků, kteří se nebudou bát vůči vám vystoupit a někdy až nepříjemně “zehjtovat”. I to se děje a musíte se na to připravit. Nic si z toho nedělejte. Pokud jste na pochybách, založte si složku, kam si uložíte veškeré hřejivé komenáře a slova podpory. Až to budete nejvíce potřebovat, tato složka poslouží jako zdroj pozitivních afirmací.
Inspirujte se těmi nejlepšími
Začátky nejsou snadné a věřte, že cokoliv vymyslíte, už někdo před vámi zkusil. Ale to vůbec nevadí!
Neberte svou konkurenci jako soupeře, udělejte si z ní inspiraci pro svůj vlastní obsah. Sledujte, co jim funguje a co ne, a vezměte si z toho to nejlepší. Navíc z „konkurence“ se mohou brzy stát vaši parťáci – v české komunitě není těžké najít společnou řeč.
Inspiruje se každý, tak proč ne vy? Snad jen pozor na to, ať se z toho nestane vykrádání obsahu či praktik ostatních. To nemá nikdo rád a publikum na to brzy přijde. Opět platí to, že reputaci máte jen jednu.
Způsoby jak vydělat peníze na internetu pro experty a influencery
Teď se podíváme na konkrétní způsoby, jak můžete jako experti a influenceři vydělávat online. Možností je víc než dost!
Affiliate marketing
Affiliate marketing je dneska všudypřítomný. Jde o jeden z nejjednodušších způsobů, jak vydělat peníze na internetu jako tvůrce.
Princip je jednoduchý – pokud se někdo přes váš web proklikne na službu, kterou doporučujete, a založí si tam účet nebo nakoupí, vy dostanete provizi.
- Otevřete si účet na Portu – Rozbité prasátko dostane provizi!
- Zaregistrujete se na XTB – Hádejte! Rozbité prasátko dostane provizi!
Stejný model můžete použít i pro fyzické produkty. Například Alza nabízí jednoduchý affiliate program.
Ale pozor – affiliate marketing má i svá úskalí. Tipy pro úspěšný affiliate marketing:
- Doporučujte jen to, co sami používáte a máte s tím dobrou zkušenost. Pokud tomu tak není, dejte to jasně najevo svému publiku.
- Méně je více. Vyberte si pár služeb nebo produktů, které skutečně používáte a kterým věříte. Ty pak pravidelně doporučujte a budujte s nimi pevný vztah.
- Nenechte své čtenáře vybírat z pěti stejných služeb – nabídněte jim tu nejlepší.
- Nehoňte se za provizemi za každou cenu!
- Buďte transparentní a přiznejte, že za doporučení získáváte provizi.
Affiliate marketing a placené spolupráce musí být ze zákona v obsahu označené.

Affiliate marketing je darem z nebes pro začínající experty a influencery. Může vám pomoct financovat váš projekt, než přijdete s vlastním produktem – a klidně i potom!
Když jsem začínal s Rozbitým prasátkem, měl jsem cíl s projektem vydělat 5 000 Kč měsíčně. Dnes tohle vydělá jedna jediná affiliate spolupráce. Dnes už affiliate marketing není pro Rozbité prasátko největším zdrojem příjmů, stále jde ale o příjem významný.

Kniha nebo e-book
Jsem toho názoru, že spousta blogerů a aspirujících expertů dělá chybu, když se hned na začátku snaží přijít s vlastním produktem, jako je kniha nebo e-book.
Nejprve by si měli vybudovat stabilní publikum.
Buďme upřímní: koho zajímá váš e-book, když o vás ještě nikdo neslyšel? A ani nemluvím o tom, že si za něj účtujete 999 Kč! To ho radši dávejte zdarma výměnou za zájemcův e-mail.
Kniha nebo e-book jsou rozhodně super krokem, jak si vydělat peníze na internetu, ale začínat s nimi bych nedoporučoval.
Kdybych na začátku napsal e-book, asi bych se za kvalitu zpětně styděl. Ostatně, koukněte na můj první článek na blogu! Kdo by to chtěl číst, natož za to platit?
Já teda určitě ne!
Tip Rozbitého prasátka: Chcete napsat fyzickou knihu? Ta moje sice slavila relativně velký komerční úspěch (už se prodalo před 10 000 výtisků), ale byla to neskutečná dřina. Dal jsem každopádně dohromady pár tipů k napsání knihy. Cílem bylo hlavně odlišení se od konkurence a etablování se jako “expert na ETF fondy”. To se mi podařilo.
Reklama
Monetizace blogu pomocí reklam je často prvním krokem jak vydělat peníze na internetu, který většina lidí zkusí – a zároveň první chybou.
Proč?
Zeptám se jinak. Máte rádi reklamy? Já taky ne. Tak proč jimi obtěžovat své publikum, když ještě nemáte dostatečnou návštěvnost, aby se vám to vyplatilo?
Příjem z reklamy se odvíjí hlavně od odvětví a počtu návštěvníků. V roce 2024 můžete za 1 000 zobrazených reklam získat 100 Kč. To je ale směšně málo za to, že reklama odradí spoustu lidí od dalšího čtení. Navíc narozdíl od affiliate marketingu nemáte plně ve svých rukách vliv na to, co za služby či produkty budete inzerovat.
Reklamu používejte jen tam, kde to dává smysl – třeba na stránkách s vysokou návštěvností nebo až ve chvíli, kdy vám na blog denně chodí tisíce lidí.
Jinak tím spíš své návštěvníky znechutíte.
Já osobně reklamní bannery na Rozbitém prasátku nepoužívám vůbec. Podívejte se třeba na hlavní stránku magazínu Reflex bez AdBlockeru – pokud takhle vypadá i váš blog, moc sympatií od čtenářů nečekejte!

Tip Rozbitého prasátka: Osobně jsem se vydal cestou exkluzivních partnerství. Do svého obsahu zahrnuji jedinou reklamu, která je konzistentní s brand identitou Rozbitého prasátka a sám na reklamě figuruji. Reklamy fungují relativně dobře a nejsou tolik rušivé.
Kurzy a semináře
Jakmile si vybudujete publikum, tak dalším skvělým krokem vydělat peníze na internetu, je vytvořit kurz na téma, které lidi nejvíc zajímá.
V kurzu můžete odpovědět na všechny otázky, které často dostáváte, podělit se o triky a nápady, které jinde nenajdou, a vytvořit tak vzdělávací platformu, která bude mít pro vaše fanoušky opravdovou hodnotu.
Čím většími experty jste, tím více si za svůj kurz můžete účtovat – vaše publikum bude určitě nadšené z každé minuty, kterou s vámi stráví!
Celý kurz můžete postavit online. Můžete využít platformy třetích stran, jako je Udemy, ale lepší je mít kurz přímo na své stránce.
I já jsem společně s Vojtou Žižkou natočili investiční kurz. A nezůstane jen u něj. Zvažuji detailního průvodce pro pokročilé investory, kde rozeberu správu investičních portfolií a přidám spoustou praktických tipů! Na herohero navíc máte na všechny moje produkty malou slevu, u šablony je sleva dokonce 90 %.
Freelancing
Když se stanete experty, zákazníci vás začnou vyhledávat sami od sebe.
Tvoříte obsah pro juniorní programátory v Pythonu a pomáháte lidem řešit problémy s tímto jazykem? Gratuluji, máte solidní reputaci a freelance nabídky se na vás jistě začnou hrnout. S autorem webu junior guru Honzou Javorkem si ostatně můžete poslechnout celý rozhovor:
Honza je extrémně transparentní, takže si na tomto odkazu můžete dohledat, kolik přesně mu projekt vydělává.
Obsah, který vytváříte, se stane vaším nejlepším životopisem.
Freelance projekty navíc mohou být velmi lukrativní, protože můžete pracovat pro firmy z celého světa, které na kvalifikovaných odbornících nešetří.
A freelancing není jediná cesta. Jakmile se stanete experty, můžete otevřít dveře i k plnohodnotným pracovním pozicím, začnou vás zvát na přednášky nebo přijde sem tam nějaká obchodní nabídka na školení v korporátech. To vše jsou nezanedbatelné zdroje příjmu, které už sice nejsou realizované v online světě, ale jsou jejich přímým důsledkem.

Podcast
Podcast sám o sobě není zrovna zlatý důl. Naopak – může vás produkčně stát dost peněz!
Čím více posluchačů ale získáte, tím více firem bude mít zájem o propagaci v rámci vašeho podcastu. Ty samé firmy, o kterých možná zatím jen píšete či mluvíte.
Až ten čas přijde, neváhejte – zpeněžte to!
Konzultace
Nakonec se vám otevře i cesta k vlastním konzultacím. Lidé budou chtít znát váš odborný názor, ale váš čas má hodnotu. Tak proč si za něj nenechat zaplatit?
Protože i mě kontaktuje ohledně finančního poradenství čím dál tím více lidí, rozhodl jsem se tomu jít naproti. Povinnou zkoušku o podnikání na kapitálových trzích už mám složenou, další kroky k investičnímu poradenství budou brzy následovat.
Tak kdybyste v budoucnu hledali investičního poradce pro správu vašich bohatství potom, co vybudujete úspěšné online podniky, dejte vědět.
Vydejte se cestou expertů a influencerů
Stát se expertem není jednoduché. Je to dlouhá cesta s nejistým výsledkem. Ale věřte mi, nic nepředčí ten pocit, když vám první čtenář poděkuje za kvalitní obsah nebo požádá vás o radu!
Já osobně jsem za každou zprávu nebo komentář od čtenářů a posluchačů neskutečně vděčný. A že mi jich za ty roky už přišlo. Děkuji vám všem za podporu!
Na začátku jsem se za experta rozhodně nepovažoval. Dnes už ale vnímám, že moje slovo má váhu a někteří lidé mě skutečně za odborníka považují. Jediný způsob, jak jim to mohu oplatit, je se i nadále posouvat a zůstat věrohodným zdrojem informací.
Dnes už je moje cesta „finfluencera“ nicméně docela dobrým způsobem, jak jsem schopen vydělávat peníze na internetu.
Eshop nebo tech? Také možnost!
Podnikatelé, kteří zamýšlí postavit vlastní firmu v online světě, čelí podobným, ale přesto trochu jiným výzvám než experti a influenceři.
Na rozdíl od expertů nemusíte být specialistou na svůj obor podnikání. Jeff Bezos byl snad expert na posílání zásilek, když budoval Amazon?
Nebyl.
Jako podnikatelé, kteří chtějí uspět online, potřebujete hlavně dobrý nápad, kreativitu a dostatek energie, abyste ho dotáhli do cíle. A rovnou zde upozorňuji, že ačkoliv na webu eshop mám a pracoval jsem pro jednu z největších technologických firem v Německu, nejsem odborníkem na budování on-line B2B nebo B2C firem. Mám pro vás nicméně pár dobrých zdrojů a nápadů.
S prvními krůčky do podnikání vám pomůže třeba Jiří Rostecký, kterého jsem kdysi vyzpovídal v podcastu:
Nezbytné předpoklady
Jako začínající internetoví podnikatelé potřebujete tři klíčové věci: dobrý nápad, funkční systém a zákazníky.
Nápad
Bez nápadu se podnikat nedá, to je jasné. Ale pokud si myslíte, že pro rozjezd úspěšného online podnikání musíte přijít s něčím naprosto revolučním, jste na omylu. Dokonce bych řekl, že to může být na škodu. Spousta úspěšných firem ve skutečnosti nebyla průkopníky ve svém oboru.
Tesla nebyla první automobilkou (dokonce ani nevyrobila první elektromobil). Apple nevyrobil první mobilní telefon. A Facebook rozhodně nebyl první sociální sítí (ani chatem, pamatujete si ještě ICQ?).
A přesto se z nich stali technologičtí giganti s největší tržní kapitalizací současnosti.
Je vysoce pravděpodobné, že váš “originální” nápad už někdo někde zkusil. To je vaše výhoda! Můžete se inspirovat tím, co funguje, „vypůjčit“ si dobré nápady od konkurence a přidat vlastní styl nebo vylepšení.
A voilà – máte svůj vlastní produkt, jen o něco lepší než konkurence, a můžete se pustit do boje o zákazníky!
Takto funguje 99 % firem na světě a upřímně – není na tom nic špatného.
Realizovat průkopnický nápad je mnohem složitější, než vylepšit něco, co už osvědčeně funguje. A příležitostí inovovat je všude kolem nás opravdu hodně.
Že stále nevíte? Zamyslete se nad věcmi, které vás v životě iritují – čekání na poště (Zásilkovna), fronty v supermarketech (Rohlík) nebo drahé letenky (Ryanair) – a vyřešte je. To jsou extrémní a popravdě dost nákladné příklady, ale můžete se pokusit vyřešit i menší problémy.
Stále nic? Tak si najděte business nápady, které už fungují jinde ve světě, ale v Česku z nějakého záhadného důvodu stále nejsou zavedené.

Zákazníci
Mít dobrý nápad je klíčové, ale nestačí to. Než se pustíte do podnikání, je záhodno si ověřit, že váš nápad skutečně funguje.
Musíte si ověřit, jestli o váš produkt budou mít zákazníci zájem – a hlavně, jestli za něj budou ochotni zaplatit. A jak to zjistit nejlépe? Chystáte produkt? Nabídněte lidem, aby si ho předobjednali. Pracujete na aplikaci? Sežeňte si testery a získejte zpětnou vazbu.
Rozhodně nechcete strávit nekonečné hodiny a utratit spoustu peněz a energie na něčem, co nikdo kromě vás nepotřebuje. Byl jsem svědkem krachlého projektu u mého bývalého zaměstnavatele. Nalila se do něj spousta peněz, v jeden okamžik na něm pracovalo až 25 lidí a za 3 roky jsme stále neměli platící zákazníky. Projekt byl odsouzen k zániku.
Na rozdíl od expertů nemusíte se zákazníky budovat tak blízké vztahy. Jasně, chcete je uspokojit, ale pokud o nich příliš neslýcháte (a zákazníci se stále vrací), je to většinou dobré znamení.
Jak často třeba píšete svému oblíbenému výrobci čokolády?
Systém
Nakonec potřebujete vytvořit systém, který vám umožní prodat váš produkt co nejvíce lidem – nebo alespoň takovému počtu, aby to pro vás mělo smysl.
Internet je v tomto ohledu neuvěřitelně mocný nástroj.
Můžete nastavit chytrý systém, který bude pracovat téměř automaticky, zatímco vy budete sklízet výsledky a vydělávat peníze.
Pokud vás láká něco podobného, doporučím vám dvě inspirativní knihy. V češtině Čtyřhodinový pracovní týden od Tima Ferrise, a pokud vám nevadí angličtina, skvělou knihu Unscripted o budování online byznysů a pasivních příjmů.
Pasivní příjem je trochu sprosté slovo a popravdě, i v obou zmíněných knihách je spousta balastu, ale i tak si v nich najdete věci, které fungují a mohou vám pomoci. Byl to při nejmenším můj případ.
Cíl
Jak se stát milionářem co nejrychleji? Jak dosáhnout finanční nezávislosti v rekordním čase? Lze to díky dobře placené práci nebo pravidelnému investování?
Ani jedno.
Podnikání je tou nejrychlejší a nejjistější cestou k finanční nezávislosti. Bez debat. Stačí se podívat na nejbohatší lidi světa – téměř všichni jsou podnikatelé (nebo jejich potomci). I legendární investor Warren Buffett je spíš podnikatelem než investorem!
Podnikáním se stáváte strůjci svých osudů. Nemusíte se spoléhat na algoritmy internetu, výkyvy akciových trhů nebo na laskavost šéfů.
Podnikání znamená mít život ve vlastních rukách.
Stabilní rostoucí příjem
Nic nenabízí takový potenciál pro stabilní a rostoucí příjem jako podnikání na internetu.
Když podnikáte fyzicky, otevřít druhou kamennou pobočku může být pořádná výzva – vyžaduje to spoustu plánování a financí.
Ale pokud vyděláváte online, rozšířit „pobočku“ může být jednoduché: stačí spustit cílenou reklamu pro jiný region nebo přeložit své stránky do angličtiny.
Prodej firmy
Ještě zajímavější než pravidelný příjem z podnikání může být pro některé z vás možnost firmu prodat. Vlastní projekt, který jste vypiplali od nuly, můžete jednoho dne předat do rukou většího hráče na trhu. Ostatně si poslechntě příběh Mirka Uďana, který prodal za stovky milionů Shoptet, který dlouhé roky budoval:
A proč ne?
Pokud vybudujete software nebo službu, která upoutá pozornost velké nadnárodní firmy, bylo by nerozumné alespoň nezvážit nabídku na prodej.
Mirek navíc dal dohromady svou vlastní příručku pro podnikatele, kterou doporučuji každému, kdo to s online podnikáním myslí vážně. Naleznete ji na tomto odkazu.
Částky nemusí být astronomické jako v případě Mirka, ale jednotky či desítky milionů za menší akvizice nejsou nic neobvyklého. A to může finančně gramotné podnikatele, kteří utržené peníze investují, zabezpečit na celý život.
Přesně takovou cestou kráčí Tomáš Roud, který už prodal za svůj život několik úspěšných podniků (mimo jiné stál i u zrodu portálu ČSFD.cz):
Cesty k online výdělku pro podnikatele
A teď to hlavní – máte nápad, publikum, systém, a jste připraveni se pustit do podnikání. Jaké máte možnosti? Co vlastně můžete dělat?!
Elektronické produkty
Když se řekne podnikání na internetu, většina z nás si nejspíš představí elektronické produkty. A máte pravdu – vytvořit vlastní software je dnes jednou z nejčastějších cest, jak začít podnikat online.
Problém je, že vytvořit software nebo online platformu vyžaduje spoustu času a odborných znalostí.
Můžete programovat a prodávat aplikace, weby nebo různé nástroje. Způsobů, jak je zpeněžit, je dost: licence, placená členství, příspěvky od uživatelů nebo předplatná.
Poznámka Rozbitého prasátka: Osobně jsem měl příležitost nahlédnout do zákulisí jednoho extrémně úspěšného produktu. Z předchozí práce mám zkušenosti s implementací analytického nástroje firmy Celonis, který umožní zákazníkům nahlédnout do podnikových procesů. Firma má dnes přes 5 000 zaměstnanců hodnotu už přes 13 miliardy eur! Když jsem s nimi začínal pracovat a dělat pro ně implementace, bylo jich asi 300.

Služby a freelancing
V minulosti jsem pracoval jako konzultant a s klienty jsem většinou komunikoval online, což mi zejména v době pandemie neskutečně vyhovovalo. A právě v tom je ta výhoda – můžete vybudovat firmu, která funguje čistě online!
Jaké jsou možnosti? Tak třeba:
- B2B a B2C konzultace,
- marketing,
- prezentace na zakázku,
- doučování a výuka,
- grafický design,
- editace videí a hudby,
- fitness kurzy.
Klidně si popovídejte s ChatGPT, ten bude mít nápadů až až!
Fyzické produkty
Prodej fyzických produktů se také počítá jako vydělávání peněz na internetu. Díky online prodeji můžete své produkty nabízet kdykoliv a odkudkoliv.
Třeba už zmiňovaný Tim Ferris ve své knize Čtyřhodinový pracovní týden popisuje, jak se stal milionářem, když prodával proteinové prášky.
Ano, produkt, který lze snadno nechat vyrobit na zakázku třeba v Číně a pak ho s trochou marketingu prodávat s vysokou marží ve vyspělých zemích. Zní to skoro neuvěřitelně.
Klíčem je marže. Pokud prodáváte trička s marží 20 Kč na kus, spočítejte si, kolik byste jich museli prodat, aby to vůbec stálo za obětovanou práci.
Podívejte se třeba na tuto masážní pistoli. Stojí kolem 2 200 Kč, ale její výrobní cena bude podle ChatGPT tak 900 Kč. To znamená marže 1 300 Kč na jednu pistoli (bez započtení dalších nákladů). Nemusíte jich prodat mnoho, abyste vydělali slušné peníze.
Já si zase vyzkoušel prodej fyzických knih s velmi malou marží přes vlastní eshop. Zkušenost dobrá, udržitelný business ne tak docela. Dnes už raději odkazuji zákazníky na web Albatrosu.
Tak na co čekáte? Vybudujte si vlastní e-shop nebo prodávejte své produkty rovnou na Amazonu stovkám milionům potenciálních zákazníků!

Vydejte se cestou podnikatelů
Podnikání není snadná cesta, ale přináší něco, co mnoho lidí oceňuje víc než peníze – nezávislost.
Pokud zvládnete podnikat a využít všechny nástroje, které vám internet nabízí, úspěch je na dosah. Stačí udělat první krok!
Cesta investorů
Nebyl by to web Rozbitého prasátka, kdybych alespoň nezmínili investování. To je klíčovou součástí cesty k finanční nezávislosti. Ať už internet využijete jakkoliv, investování by mělo být vždy součástí vašich plánu.
Pokud se vám na internetu podaří vydělat balík, budete si nejspíše přát, aby vaše peníze:
- uchovaly svou hodnotu,
- pracovaly za vás,
- generovaly pasivní příjem,
- zhodnocovaly se.
Proto je důležité peníze investovat.
Ale buďme upřímní – investování je během na dlouhou trať. Zatímco online byznys můžete vybudovat a prodat s velkým ziskem během několika let, složené úročení vašich investic potřebuje desítky let, aby výrazně zhodnotilo vaše vklady.
A to je v pořádku. Inteligentní investor s dlouhodobým plánem má trpělivosti dostatek!
Předpoklady
K investování vám stačí dvě věci: základní povědomí o investičních produktech a finanční rezerva.
V současnosti už není investování ani podmíněné vyššími finančními obnosy.
Nikdy neinvestujte, dokud nemáte své finance v dobré kondici. Je důležité hospodařit v zelených číslech, nemít dluhy a mít vybudovanou finanční rezervu.
Chcete vědět, jak si takovou rezervu vybudovat? Podívejte se sem!
Povědomí o investicích
Než začnete investovat, musíte vědět, co děláte. Nemusíte být nutně experty na finanční deriváty, ale měli byste mít alespoň základní znalosti o investičních produktech, do kterých se chystáte investovat své těžce vydělané peníze.
Dobrá zpráva? Moje kniha vás uvede na cestu pasivních investorů, po které sám dlouhé roky už kráčím. Pokud máte raději video, tak určitě mrkněte na můj YouTube kanál, kde najdete desítky hodin investičních materiálů!
Život z investic
Vysněným cílem mnoha investorů je vybudování pasivního příjmu a pozbytí nutnosti vyměňovat čas za peníze. Pro někoho může být cíl i skromnější – takovým lidem stačí pár tisíc navíc k důchodu nebo finanční polštář pro jejich děti.
Oba cíle jsou relevantní a dosažitelné.
Pokud máte investovanou dostatečně vysokou částku (a ideálně do dobře diverzifikovaných produktů), můžete být za vodou. Děje se tak hlavně díky kouzlu složeného úročení.
Představte si, že jste nashromáždili 10 milionů korun a investujete je s ročním výnosem 10 %. Každý rok vám “bez práce” přiteče 1 milion korun, aniž byste museli sáhnout na původní investovanou částku.
Dostatečně velké portfolio může změnit váš život tak, že se už nikdy nebudete muset starat o příjem a budete se věnovat jen tomu, co vás baví.
Za tímto předpokladem dokonce stojí celá investiční teorie! Říká se jí pravidlo 4 %.
Způsoby, jak vydělat peníze na internetu pro investory
A jak mohou investoři vydělávat online? Tady je pár příkladů!
ETF fondy a broker
Z mého pohledu je nejlepším způsobem dlouhodobého investování nákup levných pasivních indexových fondů, známých jako ETF. Je to neuvěřitelně jednoduché a zvládne to každý! Pokud netušíte, co ETF je, podívejte se na úvod do problematiky od Rozbitého prasátka.
Sám si buduji portfolio převážně na ETF fondech přes platformu DEGIRO (recenze zde), částečně pak i společně s Portu. Protože ale preferuji mít absolutní vliv na složení investic, preferuji brokery před robo-advisor platformami.

Seznam těch nejlepších ETF fondů na akcie z celého světa naleznete v tomto článku.
Robo-advisory
Pro ty, co si netroufají nakupovat ETF produkty sami, mám dobrou zprávu – existují robo-advisory platformy, které to udělají za vás!
Mně osobně se osvědčilo především české Portu, jehož kompletní recenzi najdete na tomto odkazu.
Investování přes internet
Cest, jak vydělávat skrze investice na internetu je opravdu hodně. Vůbec jsem zde nezmíil obrovsky populární kryptoměny, P2P platformy jako Mintos nebo privátní financování výstavby nemovitostí jako je platforma Upvest.
Vydat se můžete jakoukoliv cestou, jsem ale osobně přesvědčen, že základem každého portfolia by měly být právě ETF fondy.
Vydejte se cestou investorů
Investování je cesta, na kterou bychom se měli vydat úplně všichni, a to bez ohledu na finanční nebo životní cíle.
Mít zainvestovanou jakoukoliv, byť jen malou částku, může být pro mnohé v pokročilém věku rozdílem mezi pohodovým životem a každodenním stresem o peníze.
Kdy dát výpověď?
Internet vám už slušně vydělává. Co teď? Nechat práce a věnovat se jen online podnikání? To samozřejmě bude záležet na mnoha faktorech a situaci je třeba řešit individuálně. Já se řídil pravidlem, že nedám výpověď, dokud nebudu splňovat tyto 4 podmínky:
- Existující tržby s přiměřenou ziskovou marží.
- Alespoň šestiměsíční úspory.
- Potenciál pro růstu (může se obrat během příštích dvanácti měsíců zvýšit 10x?).
- Důkazy o “produktokracii”, tedy škálovatelných produktech.
Pokud podnikáte online, prakticky všechny body by měly být dosažitelné. To, zda se naplní, už je věc jiná, ale o tom jindy.
Jak vydělat peníze na internetu?
Internet je nevyčerpatelným zdrojem příjmů, a to se jen tak nezmění.
Pokud jste dočetli až sem, znamená to tři věci:
- Myšlenka vydělávání peněz online vás zaujala nebo o ní už nějakou dobu přemýšlíte.
- Téma vás zajímá opravdu do hloubky, protože tenhle příspěvek nebyl zrovna krátký.
- Máte přístup k internetu.
A víte co? Nic víc na cestu za internetovým výdělkem nepotřebujete. Všechno ostatní se vyřeší postupně, až přijde ten správný čas.
Tak na co ještě čekáte?
Vyděláváte už na internetu? Jakým způsobem a s jakými výsledky? A pokud ne, co vám v tom brání? Pište do diskuze pod článek nebo na [email protected]!